Сексуална флуидност

Може ли хетеросексуален мъж или жена да се влюби в партньор от същия пол, а гей или лесбийка – в партньор от другия пол? Възможно ли е любовта да е „сляпа” що се отнася до пола? Може да се окаже така.

Лиза Даймънд предлага това смущаващо и радикално ново разбиране на контекстуално зависимата природа на човешката сексуалност, обяснена чрез биобихейвиористичен модел на любовта и желанието (4), в който:

Прочети още...

Бисексуалност, не сексуална пристрастеност

Би мъжете са нуждаят от помощ, подкрепа и приемане, не от етикети

д-р Дейвид Лей

Шофирайки от работа към дома, Питър усети внезапен порив да се отклони. В следващия момент, се видя как влиза в паркинга на видео магазин за възрастни. Той се огледа  бързо, след което затвори вратата на дървената ограда, която ограждаше паркинга зад себе си. Седна в колата за момент, двигателят работеше и вратите бяха заключени. „Какво правя?”- се запита той. След това си каза: „Аз мога да го направя, имам нужда от това.”, изключи колата, отвори вратата и влезе в магазина. През следващия час, той прави секс с двама различни мъже. Питър се върна у дома, нахлу в банята, изми си ръцете и направи  гаргара с „вода за уста”, преди да каже „здравей” на жена си и децата, обезумял от страх, неговата съпруга да не разбере какво е правил и ужасен, че може да е бил заразен.

Прочети още...

Интернализираната хомофобия - самовъзпроизвеждащият се цикъл на страдание

Ефектът на стигмата
в живота на лесбийките, гей-мъжете и бисексуалните хора
част VІ

„Когато ни изоставят, самотата е преодолима;
когато се самоизоставим, самотата е почти неизлечима!”
Аугусто Кури

Подобно на много други общества, културата на България е пропита от хетеросексизъм[i]. Предаван от поколение на поколение, неговата ферментация в множеството умове, които е обитавал е довела до зловонна смес от откровени лъжи и смущаващо невежество – неумел начин да се прикрие бълбукащото съдържание от страх и незнание.

Всички ние, поради социализацията ни от и в общество с анти-гей и хетеросексуални нагласи, в по-голяма или в по-малка степен попиваме от тази смес. Впоследствие тези от нас, които достигнат до прозрението за своята „различност” от хетеросексуалния идеал, обичайно преживяват смут, объркване и някаква степен на негативни чувства към себе си, когато за първи път, в подрастваща или зряла възраст, осъзнаят своята хомосексуалност.

Прочети още...

"Бъди мъж!" или страха от интимност при мъжете в гей двойките - част ІІ

Темата за „страха от интимност” като характерна за гей мъжете е генерализация, и като такава, нито е валидна за всички гей мъже, нито изключва лесбийки, бисексуални и хетеросексуални мъже и жени. Независимо от ограниченията, които налага едно подобно обобщение, което не отчита фактори като например, възраст, култура, физически способности и др., то помага за насочване на вниманието към предизвикателствата пред които са изправени мъжките гей двойки. Най-вече, да осветли ролята на мъжката полова социализация в едно, като цяло, хомофобно общество, стояща зад трудността, която изпитват много гей мъже в постигането на емоционална близост с партньора си.

Интимността в гей двойката може да бъде развита като се научат партньорите как да слушат, как да проявят емпатия и как да изразяват нуждите си пред партньора си, по начин, който да провокира у него желание за сътрудничество (Грей и Айсънси, 1998)  А готовността да бъдат уязвими, докато изследват своята представа за любов и интимност, вероятно ще доведе до успешни, любящи взаимоотношения, каквато и форма да вземат те. (Matacotta, 2011)

Прочети още...

"Бъди мъж!" или страха от интимност при мъжете в гей двойките - част І

Колко често сте чували наставлението „Бъди мъж!”?! Вероятно по-често, отколкото „Бъди жена!”, ако последното въобще някога е било произнасяно от нечия уста.  

Призива „Докажи, че си мъж!” е постоянно предизвикателство, пред което е изправено мъжкото човешко същество. Какво разбира нашето общество под термина истински мъж, слагайки мярката за качество пред понятието мъж?

Според патриархалната идеология „да си мъж означава да не си женствен, да не си хомосексуален, да не си кротък, зависим, покорен; да не приличаш на жена физически и по маниери; да нямаш сексуални или прекалено интимни отношения с други мъже; да не си импотентен с жените.” (Бадентер, 2002, с. 150). За да достигне „висотата” на всички тези отрицания, съдържащи се в тази представа за мъжа и да заяви своята мъжка идентичност, младото момче ще трябва да убеждава себе си и другите в три неща: че не е бебе, че не е жена, че не е хомосексуален. „Двата най-съдбоносни двигателя на социализацията в живота на момчето” са хомофобията и мизогинията, доколкото повечето патриархални общества все още определят пола по сексуалното поведение и мъжката природа по нейната противоположност с женската, пише Бадентер (2002).

Прочети още...